Paradoxul
din creştinismul ortodox iese la iveală foarte uşor şi pentru asta nu e
nevoie de nici un fel de filozofie aparte, de nici un fel de teologie
mistică, ci doar de o percepere a lucrurilor conştient şi fără
înflorituri.
Iisus a venit, a trăit, a propovăduit iar după ce a
plecat dintre noi, apostolii au restaurat învăţătura lui Iisus într-o
religie universală. Aşa se întâmplă de
obicei cu un maestru care s-a diferenţiat de restul oamenilor, după
plecarea sa, adepţii se adună şi clarifică ei cum cred ar fi bine să se
prezinte lucrurile. În urma maestrului adepţii se apucă şi pecetluiesc
legi, pedepse, canoane,reguli, religii. Aşa s-a întâmplat cu Iisus, aşa
s-a petrecut şi cu Budha. Ambii erau împotriva cultului personalităţii,
ambii erau împotriva oricărui ritual exterior. Şi cu toate acestea,
discipolii au lăsat în urma lor ceea ce au crezut ei de cuviinţă.
Interesant este că Iisus nu a dat nici o regulă iar toată învăţătura sa
se bazează pe afirmaţia „iubiţi-vă unii pe alţii aşa cum şi eu v-am
iubit pe voi”!
Cum ar fi putut da el reguli general valabile când cu
toţii suntem atât de diferiţi? Unul e atras mai mult de exterior, acela
are nevoie să vadă cu ochii partea ritualică, altul intră în el însuşi
căutând acolo ceea ce nimeni din afară nu-i poate dărui.Unul se
mulţumeşte cu rugăciuni citite create de alţii, altul încearcă să se
depăşească pe el însuşi prin cunoaşterea de sine. Este unul mai presus
ca altul? În aparenţă da, în realitate nu. Cu ce ar fi mai presus o
floare de alta? Cu ce ar fi mai prejos un analfabet de un mare învăţat?
Însă mintea interpretează ea ce şi cum vrea ea.
Creştinismul
propovăduieşte suferinţa dar nici un creştin nu doreşte să sufere.
Creştinismul propovăduieşte sărăcia dar nici un creştin nu doreşte să
fie sărac.Creştinismul ameninţă cu pedepse dar nici un creştin nu
doreşte să trăiască în frică.Creştinismul îndeamnă ca nimeni să nu
judece preoţii dar aceştia au dreptul divin să ne judece pe noi. Însă
dacă Ioan botezătorul striga în gura mare păcatele ascunse, oare noi ca
nişte adevăraţi creştini cum ar trebui să procedăm?
Creştinismul învaţă smerenia dar nimeni nu îşi doreşte să fie umilit.
Creştinismul a dus plânsul la rang de virtute şi a făcut din teologia lacrimilor o adevărată artă.
Dar paradoxul este că în ciuda acestor îndemnuri, nimeni nu le caută,
nimeni nu le doreşte. De ce? Pentru că toate acestea nu te ajută să
răzbaţi, nu te ajută să te bucuri de viaţă. Din contră, promisiunea
adevărată a creştinismului se află dincolo de moarte, odată cu
restaurarea noastră întru Hristos. Dar de ce doar după moarte m-aş putea
restaura, ce mă împiedică s-o fac acum? De ce oare ar fi trebuit să
vină Iisus printre noi şi să ne spună adevăruri pe care moralitatea din
noi o ştie deja? Oare trebuia să vină cineva să ne spună că nu e bine să
faci aia sau aialaltă, căci altfel te vei înlănţui singur? Oare
conştiinţa din noi înşine nu ne vorbeşte mereu? Dar câţi o mai ascultă?
Aşadar, Iisus vine, învaţă, iar creştinul începe să-şi ducă crucea fără
cârtire. Dar asta doar aparent, pentru că de fapt orice om de fapt
tinde spre dezvoltarea sa, fiecare om doreşte să îi fie din ce în ce mai
bine. E firesc să fie aşa, e firesc ca omul să crească pe toate
planurile. De ce ar trebui ca acest efort care vine din sine şi care se
poate face cu bucurie să fie numit „a-ţi duce crucea”? Atunci, oare nu
mă aflu prins ca într-o cursă, între ceea ce mi se prezintă şi ceea ce
vreau eu de fapt în viaţă? Pot trăi în această dualitate ca şi cum nu
mi-ar păsa?
Ortodoxia face aproape din orice o taină. Întrebările
grele, le trece imediat la dosarul închis numit „taine” inaccesibile
muritorilor de rând. Duhul sfânt lucrează în mod nevăzut şi toată
lucrarea sa este o taină. Să presupunem că ar fi aşa.
Prima taină
este botezul, poate mai mare decât toate, nu? Pruncul este adus şi
botezat iar „vrăjmaşul” care până atunci se afla în interior, iese şi
fuge de rupe pământul, apropiindu-se apoi de om doar din afară. Duhul
sfânt îşi face locaş înăuntru şi începe să lucreze. În mod tainic
bineînţeles. Dar mă întreb şi eu, cum lucrează el când majoritatea celor
botezaţi suferă toată viaţa şi mereu tânjesc după o viaţă mai bună? Cei
care reuşesc să crească spiritual sau material, depun eforturi reale
pentru asta, nimeni nu se împlineşte decât dacă doreşte asta. Aşadar
care e rolul duhului sfânt aici, că nu pricep? Cu el sau fără el tot mi
se cere un efort. Iar ceilalţi aşa-zis păgâni fiind nebotezaţi sunt oare
în mâna „vrăjmaşului” care îi joacă pe degete? Păi nu aş spune asta
când văd cât de frumos trăiesc mulţi dintre ei. Iar când privesc vieţile
multor creştini... rămân mut. Primul paradox.
Altă taină este
sfântul maslu, o slujbă care se face pentru vindecarea bolnavilor mai
ales. În general la această taină lumea vine puhoi, fiecare înzestrat cu
ulei care este dat la sfinţit, după care are loc mirungerea, omul îşi
ia uleiul cu el şi speranţele asemenea. Se spune că simpla prezenţă la
maslu îţi iartă păcatele pe care nu le ştii. Şi asta e o taină. Omul
participă la slujbă şi crede că prezenţa sa acolo îi va fi benefică.
Asta se întâmplă la toate slujbele nu numai la maslu.Prezenţa cu trupul e
foarte importantă dar prezenţa cu mintea nu are nici o valoare.
Canoanele ortodoxe aruncă în stânga şi dreapta cu tot felul de anateme
pentru cei care lipsesc 3 duminici la rând de la biserică, iar odată
frica instaurată, ea se perpetuă de la sine. Aceste canoane ca şi
ritualul slujbelor nu pot fi modificate, deşi nici măcar majoritatea
preoţilor nu cred cu adevărat în ele. Însă se consideră că ceea ce vine
de la sfinţii părinţi nu poate fi nici măcar pus sub semnul întrebării,
darămite modificat. Ar fi interesant ce procent din cei care vin la
maslu se şi însănătoşesc. La unii se întâmplă, dar aceştia au făcut ceva
concret cu mintea şi viaţa lor, nu au aşteptat impasibili o minune. Iar
venind vorba de impasibilitate, iarăşi mi se pare foarte elocvent
faptul că creştinilor de biserică nu li se permite să aibă vreo opinie
contrară preotului, iar dacă se întâmplă cumva asta, imediat sunt
declaraţi eretici şi definitiv pierduţi. Dar stau iarăşi şi mă întreb:
pasivitatea, prostia, ignoranţa, supunerea necondiţionată poate duce la
ceva bun? Al doilea paradox.
Altă mare taină este spovedania. De cel
puţin 4 ori pe an în cele 4 posturi ortodoxe. Omul vine la spovedit
după ce a ţinut post de dulce, apoi se împărtăşeşte.I se dă şi un canon,
ba să pună lumânăraşe, ba să se roage dimineaţa şi seara de prin
ceaslov sau psaltire, ba să facă metanii, pe scurt să se conformeze.
Însă ce bine ar fi dacă i s-ar da omului un canon să creeze ceva, să fie
autentic, un canon prin care omul să îşi caute propria fericire. Nu se
poate şi nu va fi niciodată aşa ceva în biserica ortodoxă. Trist dar
adevărat. Aşadar omului i se iartă păcatele în mod nevăzut şi tainic,
dar paradoxul este că data viitoare, de obicei, omul se întoarce din nou
cu aceleaşi aşa-zis păcate. De ce? Pentru că acel canon care i se dă
omului după spovedanie, nu are nici o valoare în sine, ci e doar o
disciplină seacă. Şi majoritatea rămân cantonaţi în această disciplină,
fără să sporească absolut deloc. Nici măcar nu-şi dau seama, ci merg
doar pe ideea că chiar dacă viaţa lor este nefericită, dacă în
continuare sunt amărâţi şi săraci, înseamnă că atâta merită, atât le dă
Dumnezeu. Iar cu o astfel de mentalitate bine întreţinută de preoţi, cum
poţi spori, cum poţi fi fericit? Al treilea paradox.
O altă taină
este şi taina nunţii. Dar aici nu am multe de comentat pentru că rata
divorţurilor chiar şi la cei cununaţi în biserică este atât de mare
încât e prea grăitor faptul că simplul ritual chiar ridicat la rang de
taină nu înseamnă mare lucru, atâta timp cât multe căsnicii se
desfăşoară ca pe un teren de război al orgoliilor „care pe care”. Iar
dacă nu e o relaţie ca de la sine la sine, prin care unul se susţine pe
celălalt, totul e doar haos.Duhul sfânt oare cum mai lucrează aici? Al
patrulea paradox.
Încă o taină este şi taina preoţiei. Aceştia sunt
declaraţi oficial ca purtători de har, prin care glăsuieşte Hristos.
Dacă ar fi aşa ar fi minunat. Dar oare câţi preoţi sunt cu adevărat
autentici în misiunea lor? Câţi au renunţat la slava lumească şi o caută
doar pe cea dumnezeiască? Câţi oare mai au conştiinţa nevătămată dar cu
toate astea îi vorbesc lui Hristos atât de familiar ca unui prieten?
Oare au cunoscut aceştia cu adevărat harul lui Hristos? Dar tare mă tem
că dacă l-ar cunoaşte s-ar opri la intrarea în biserică , de frică să nu
se ardă. Care nu şi-a câştigat o conştiinţă osândită, din daruri date
sau primite,
prin care a înduplecat pe cineva să i se dea, sau a
fost înduplecat el însuşi să dea darul preoţiei?Care n-a preferat pe
vreun prieten nevrednic unui om vrednic, ca să îl facă preot? Care la
cererea celor puternici ai lumii, n-a hirotonit pe vreunul fără de
chemare?Cum cel ce vânează slava de la oameni şi caută bogăţia cea
stricăcioasă, cel ce pofteşte să aibă mulţime de aur, şi cugetă rău la
cei ce nu-i dau des, va îndrăzni să spună că are pe Dumnezeu locuind in
el, sau că iubeşte pe Hristos, sau că are duhul Lui? Iar cel care nu l-a
primit pe Dumnezeu în mod conştient, cum va arăta o slujire sinceră,
cum va cunoaşte voia dumnezeiască?
Cu adevărat, oare câti există
astăzi, care să aibă inima curată de toate acestea şi să nu fie împuns
de conştiinţă că a făcut vreuna din cele de mai sus? Arată-mi unul şi mă
voi mulţumi cu el.
Sau poate că ar trebui şi ei să ne spună nouă
aşa cum a spus Iisus. ”Urmează-Mi!,căci vulpile au vizuini şi păsările
cuiburi, iar eu n-am unde să îmi plec capul, căci m-am făcut slujitorul
Lui Hristos!”
Sau poate că sunt eu prea aspru şi văd lucrurile prea
tranşant? Dar cum aş putea să le văd când ucenicul, adică preotul, e
atât de departe de cum a trăit în realitate Hristos? Infaibilitatea lor
chiar pe asta se bazează, că nu pot fi judecaţi. Oare? Sau creştinismul
şi dualitatea sunt totuna? Alt paradox.
Un alt capitol interesant
este cel referitor la vieţile sfinţilor. 12 volume groase, în care ni se
povesteşte cu de-amănuntul vieţile tuturor sfinţilor aflaţi în
calendar. Până şi dialogurile sunt expuse, poate pentru a da o notă mai
interesantă. Dar cât e adevăr şi cât e înfloritură în aceste poveşti?
Pentru că adevăr există dar nu ar fi fost mai plauzibil ca lucrurile să
ne fi fost redate conform adevărului? Degeaba mi se spune că mucenicii
erau tăiaţi şi măcelăriţi, în timp ce ei cântau, sau că unii stăteau pe
stîlpi şi-i mâncau viermii. De ce oare suferinţa e numitorul comun în
vieţile tuturor sfinţilor? A face din suferinţă un idol echivalează cu
sfinţenia? Dar un om care se bucură, care râde, care e entuziast şi plin
de viaţă, acela nu mai poate fi sfânt? De ce ni se spune mereu că
Maica Domnului stă în genunchi şi plânge pentru noi? Oare chiar nu are
nici un motiv să se bucure? Deşi toate acatistele ei încep şi continuă
repetativ cu „bucură-te maică...” Deci, se bucură sau plânge? Alt
paradox.
Despre iad şi pedepsele cu care suntem ameninţaţi, mi-e
silă să mai scriu. Dar instrumentul manipulării este frica, aşa că e de
înţeles. Se spune că prima înfăţişare picturală a iadului a făcut-o
Botticelli în secolul 15 după ce a citit "Divina comedie" a lui
Dante.Până atunci doar se scria despre iad dar nu era nici o înfăţişare a
sa reprezentată. Iar când a fost făcută pentru prima dată, în acel an,
biserica catolică a avut cea mai mare afluenţă de creştini. Frica nu
doarme niciodată.
De curând am observat că viaţa lui Budha a fost
luată şi transpusă într-o formă repovestită în vieţile sfinţilor Varlaam
şi Ioasaf din India, prăznuiţi pe 19 noiembrie. Citiţi viaţa lui Budha
şi apoi citiţi viaţa acestor 2 sfinţi şi veţi vedea similitudinea.
Aşadar nici măcar Budha nu a scăpat, până şi el a fost făcut creştin.
Dar ce mai contează...dacă există măcar o mică breşă ,totul se
prăbuşeşte mai devreme sau mai târziu. Iar interesul meu nu e nicidecum
să lovesc ortodoxia, până la urmă rămâne singura religie care m-a sedus,
o perioadă lungă ce-i drept. Mi-a şi plăcut, adică m-am lăsat sedus de
bună voie. Dar orice te seduce, te poate şi trăda. O mică picătură de
otravă, otrăveşte tot conţinutul. Dar ca orice religie şi ca orice
sistem, ortodoxia are breşele ei. Iar acolo unde este o breşă, mai pot
fi o infinitate de alte breşe.
Religia are rolul ei, preoţii rolul
lor, iar experienţele prin care trecem ne reprezintă pentru că ele nu
mint niciodată. Iar dacă am fost trădaţi, să lăsăm încrâncenarea să
plece şi să ne apropiem şi mai mult de noi cu îngăduinţă.
Astfel încât îmi mulţumesc, mă iert şi mă dezleg. Aşa să fie!
De unde stii ce a facut Iisus?De unde stii ce a facut Bud(d)ha?
RăspundețiȘtergereIaca intuiesc si eu cate ceva sau nu e voie? Dincolo de orice speculatie poate fi un adevar si dincolo de orice adevar poate fi o speculatie. Unde e adevarul? Doar in inima ta acolo e adevarul tau. Iar ce am scris mai sus e crezul meu, nu am nevoie de dovezi pentru asta. Pe ce ma bazez? Pe vorbele si pe vietile lor, pe ce altceva?
RăspundețiȘtergereM-am căsătorit cu dragul meu soț în ultimii 12 ani fără să rămân însărcinată, iar fibromul a fost problema. Am luat diferite medicamente prescrise, dar nu am putut să le vindec, dar soțul meu era atât de încrezător în mine și mă tot încuraja că într-o zi cineva mă va numi mamă. nu s-a odihnit căutând o soluție de la diferiți medici, tot ce au putut vedea a fost o intervenție chirurgicală și mi-a fost frică de asta, o prietenă din cabinetul meu mi-a prezentat doctorul DAWN ACUNA, ea a spus că Dawn acuna a ajutat-o când avea tubul blocat și a ajutat-o și ea. multe dintre prietenele ei să conceapă,
RăspundețiȘtergereI-am scris imediat pe Whatsapp, mi-a promis ca ma ajuta dupa ce i-am explicat totul, mi-a dat niste instructiuni care am facut totul perfect conform instructiunilor, la 3 saptamani dupa tot am fost la spital si doctorul mi-a confirmat sarcina in 1 saptamana dar chiar acum am copilul meu frumos.
*Dacă vrei să tratezi infertilitatea.
*Daca vrei sa ramai insarcinata rapid.
*Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
*Dacă vrei o căsătorie pașnică.
*Dacă doriți să tratați boala canceroasă.
Și mulți alții îl contactează pe Dr dawn acuna pe Whatsapp:+2348032246310
E-mail: dawnacuna314@gmail.com