vineri, 9 septembrie 2016

În căutarea adevărului…





Am căutat adevărul în ochii şi vorbele celor ce par înţelepţi în faţa oamenilor, dar nu am găsit acolo decât o mică fărâmă din El, căci în acelaşi timp, l-am aflat mai mult în ochii inocenţi ai micuţilor şi în şoaptele pline de compasiune a celor ce nu se mândresc cu filozofia lor…

Am căutat adevărul în mărturiile celor întemniţaţi şi în plânsul lor, dar nu am găsit acolo decât o mică fărâmă din El, căci în acelaşi timp, l-am aflat mai mult în zborul vulturilor liberi a căror nemărginită libertate vorbeşte fără cuvinte şi fără lacrimi…

Am căutat adevărul în locurile sacre şi în pelerinajele îndepărtate, dar nu am găsit acolo decât o mică fărâmă din El, căci în acelaşi timp, l-am aflat mai mult în locuinţele şi inimile celor vii şi autentici, decât în mormintele răposaţilor ce îşi tot cheamă morţii să-şi îngroape pe morţii lor…

Am căutat adevărul prin cărţile revelate divin, dar nu am găsit acolo decât o mică fărâmă din El, căci în acelaşi timp, l-am aflat mai mult în scrierile celor ce au avut destul curaj în a-şi mărturisi fără teamă viaţa lor însăşi, în firesc şi în sinceritate…

Am căutat adevărul în tristeţea întunecată a pustnicilor şi a călugărilor, dar nu am găsit acolo decât o mică fărâmă din El, căci în acelaşi timp, l-am aflat mai mult în bucuria şi entuziasmul tumultului vieţii, în natură, în joacă, în frumos, în creaţia divină şi în fericirea de a ei contemplare…

Am căutat adevărul în bisericile reci şi în chipurile suferinde a celor din icoane, dar nu am găsit acolo decât o mică fărâmă din El, căci în acelaşi timp, l-am aflat mai mult în căldura şi lumina care răzbate din sufletele celor simpli şi curaţi, celor sinceri şi neînfricaţi, celor liberi şi neîndoctrinaţi…

Am căutat adevărul în tot felul de teorii spirituale care doar îţi prind mintea ca într-o cursă, dar nu am aflat acolo decât o mică fărâmă din El, căci în acelaşi timp, l-am aflat mai mult în naturaleţea vieţii, în detaşarea faţă de griji, în reîntoarcerea la originile spiritului, cel pururea liber, dincolo de orice dogmă, de orice teorie, de orice poruncă…

Am căutat adevărul în rugăciunile cele meşteşugite care doar umplu văzduhul de cuvinte, dar nu am găsit acolo decât o mică fărâmă din El, căci în acelaşi timp, l-am aflat mai mult în rugăciunile simple şi necontrolate, care nu pleacă din minte către nimic, ci ţâşnesc din suflet ca un fulger către spirit, către divin…

Am căutat adevărul în arta marilor genii, dar nu am găsit acolo decât o mică fărâmă din El, căci în acelaşi timp, l-am aflat mai mult în frumuseţea florilor, în cântecul păsărilor, în mişcarea vântului, în dansul lebedelor, în seninătatea cerului şi în minunăţia curcubeului…

Am căutat adevărul în frumuseţea femeilor şi în emoţia lor, dar nu am găsit în ele decât o mică fărâmă din El, căci în acelaşi timp, l-am aflat mai mult în naturaleţea celor ce se înalţă din pământ şi cresc fără încetare, acolo în natură, frumuseţea se manifestă în toată splendoarea fără plusuri şi fără minusuri…

Am căutat adevărul în curajul bărbaţilor şi în credinţa eroilor, dar nu am găsit acolo decât o mică fărâmă din El, căci în acelaşi timp, l-am aflat mai mult în cei care nu şi-au vărsat sângele trupului pentru crezul lor, ci în cei care au avut puterea ca într-o viaţă să îşi stingă patimile şi să îşi elibereze mintea, să îşi disciplineze făptura şi să îşi materializeze creaţia…

Am căutat adevărul în toate acestea şi în mult mai multe, dar nu l-am descoperit cu adevărat decât în mine însumi…


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu