miercuri, 8 mai 2013

In cautarea Lui Dumnezeu




L-am căutat pe Dumnezeu în ochii sfinţilor din icoane dar nu am găsit acolo decât o mică fărâmă din El,căci L-am găsit cu adevărat în inocenţa ochilor de copil!

L-am căutat pe Dumnezeu în scrierile marilor filozofi dar nu am găsit acolo decât o mică fărâmă din El,căci L-am găsit cu adevărat in cei simpli în cuget,simpli cu viaţa şi neştiutori de carte!

L-am căutat pe Dumnezeu în pustnicii ascunşi prin crăpăturile pământului,dar nu am găsit acolo decât o mică fărâmă din El,căci L-am găsit cu adevărat într-o inimă care se bucură de viaţă şi nu fuge de ea!

L-am căutat pe Dumnezeu în smerenia posomorâtă şi tristă a călugărilor,dar nu am găsit acolo decât o mică fărâmă din El,căci L-am găsit cu adevărat în demnitatea celor cărora nu le e frică să se arate pe ei inşişi aşa cum sunt!

L-am căutat pe Dumnezeu în taine şi ritualuri care mai de care mai pompoase,dar nu am găsit acolo decât o mică fărâmă din El,căci L-am găsit cu adevărat în jocurile copiilor nevinovaţi!

L-am căutat pe Dumnezeu înăuntrul zidurilor reci ai bisericilor,dar nu am găsit acolo decât o mică fărâmă din El,căci L-am găsit cu adevărat în veselia celor care au ajuns sa nu-şi mai ia viaţa atăt de în serios!

L-am căutat pe Dumnezeu in suferinţă,lacrimi şi necazuri,dar nu am găsit acolo decât o mică fărâmă din El, căci L-am găsit cu adevărat în seninătatea cerului care rămâne pururi neschimbat!

L-am căutat pe Dumnezeu în cei aflaţi în temniţe şi închisori,dar nu am găsit acolo decât o mică fărâmă din El, căci L-am găsit cu adevărat în zborul  vulturilor liberi!

L-am căutat pe Dumnezeu în Biblie,în Filocalie şi în scrierile sfinţilor părinţi,dar nu am găsit acolo decât o mică fărâmă din El,căci L-am găsit cu adevărat in scrierile celor care-au avut curajul ca să-si mărturisească viaţa lor în adevăr şi nu în minciună!

L-am căutat pe Dumnezeu în cuvintele meşteşugite ale rugăciunilor,dar nu am găsit acolo decât o mică fărâmă din El,căci L-am găsit cu adevărat in cuvinte simple ce vin din glasuri tremurănde!

L-am căutat pe Dumnezeu în locuri pustii şi neumblate,dar nu am găsit acolo decât o mică fărâmă din El,căci L-am găsit cu adevărat in mijlocul celor a căror viată autentică dau mărturie despre El!

L-am căutat pe Dumnezeu în cei măcinaţi de boli şi suferinţe, dar nu am găsit acolo decât o mică fărâmă din El,căci L-am găsit cu adevărat în cei care nu se mândresc cu sănătatea lor!

 L-am căutat pe Dumnezeu în arta marilor genii,dar nu am găsit acolo decât o mică fărâmă din El,căci L-am găsit cu adevărat în frumusetea florilor si in culorile curcubeului!

L-am căutat pe Dumnezeu în bogatie şi în plăceri, dar nu am găsit acolo decât o mică fărâmă din El,căci L-am găsit cu adevărat in cei săraci cu duhul şi cu viaţa!

L-am căutat pe Dumnezeu
în cei care îmi tot vorbeau despre El,
în cei care îmi tot explicau cum ar fi El,
în cei care mă învaţau  unde L-aş putea găsi pe El,
în cei care credeau ca ştiu totul despre El,
în cei care analizau ce ar fi sau nu ar fi El...

Dar nu am găsit acolo decât o mică fărâmă din El,

căci L-am găsit cu adevărat doar în mine însumi!





8 comentarii:

  1. Frumos tot ce ai scris şi ca de obicei trăirile autentice deschid portiţe şi în altii! Căutându-l pe D-zeu mi-am dat seama că de fapt,în corpul material,noi nu-l vom putea cuprinde sau înţelege pe D-zeu. EL nu înseamnă înţelegere în lumea asta ci doar simţire şi credinţă. Credinţa în tot ce e frumos (dar nimic nu e urât!) în tot ce e bun (dar nimic nu e rău ci doar deconectat de la EL), în tot ce e pur (dar nimic nu e impur!). Doar mintea noastră face judecăţi şi comparaţii! Cred că avem doar flash-uri şi totul e atât de subtil încât simţi iar în clipa deja următoare te întrebi oare chiar aşa a fost sau e doar o iluzie? Dar credinţa ta îţi spune că ce ai trăit tu este adevărat.
    Ieri mi-a picat în mână o carte pe care nevoită fiind (oare?!!) să o analizez am ajuns chiar să o citesc. Cartea se numeşte Pace între religii. Despre Dumnezeul ascuns de Nicolaus Cusanus. Îmi place să citesc dar recunosc nu am citit prea multă filosofie sau religie. Nici măcar nu ştiam cine este N.C. (spre ruşinea mea eram să simt dar voi spune doar spre bucuria mea că l-am găsit!). Citind mi-am dat seama că probabil toţi gânditorii lumii nu aveau cum să scrie nişte cuvinte de neînţeles cu mintea noastră cea de toate zilele decât dacă ei înşişî nu ar fi trăit o anume stare. Deci cred că orice ai citi despre D-zeu ca să poţi spune că ai înţeles ceva trebuie să ai o anume stare şi oricum imediat ce simţi că ai atins măcar şi cu o fâlfâire de aripi Ceva îţi dai seama că de fapt "nu ai cum să înţelegi Ceva ce de fapt e Altceva" (N.C.). Căutând pe net despre N.C. am găsit acolo o definiţie dată de el Dumnezeirii: "o sferă care are centrul pretutindeni şi a carei circumferinţă nu este nicăieri". Deja m-am pierdut în cuvinte. Cristina.

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte frumos!Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc! Mangaie si incanta toata fiinta !

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte frumos, dumnezeu e in fiecare dintre noi!

    RăspundețiȘtergere
  5. Cristi draga,prin ceea ce publici,dai dovada unui cautator autentic al Divinului din noi,iar rezultatul cautarilor tale atat de pertinente,ai bunatatea de a-l impartasi cu cei interesati,mai bine zis,cu cei vibreaza cu energiile tale inaltatoare.Ai harul de a rezuma in cuvinte insiruite cu dibacie,esenta.Minunat!Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  6. L-am întâlnit pe Dumnezeu cu adevărat și în sfinți și în copii,și în scrierile marilor filozofi și în vorbele celor simpli și nestiutori de carte.
    L-am întâlnit pe Dumnezeu cu adevărat și în pustnicii ascunşi prin crăpăturile pământului dar și în inima care se bucură de viaţă şi nu fuge de ea.
    L-am întâlnit pe Dumnezeu cu adevărat și în smerenia posomorâtă şi tristă a călugărilor dar și în demnitatea celor cărora nu le e frică să se arate pe ei înşişi aşa cum sunt.
    L-am întâlnit pe Dumnezeu cu adevărat și în în taine şi ritualuri dar și în jocurile copiilor.
    L-am întâlnit pe Dumnezeu cu adevărat și în cei închiși în închisori dar și în manifestările animalelor.
    Șamd.
    Cristi,hai încearcă să nu-ți mai ascunzi nemulțumirea ta față de biserici,sfinți,călugari.Dincolo de cuvintele frumoase pe care le folosești se vede o farâma de ranchiună față de cei care au ales să trăiască și să gândească altfel decât cei pe care tu îi apreciezi.
    Poate ar fi timpul sa încercăm să nu-i mai judecăm pe ceilalți nici prin cuvinte ocolitoare.
    În fond, fiecare are dreptul să trăiască așa cum doreste,să aleagă calea pe care o dorește;iar asta nu înseamnă că Dumnezeu este câte o farâma în unii și cu adevărat în alții.Dumnezeu se află CU ADEVĂRAT în TOȚI!
    Vorbeai în alt articol despre credința limitativă...și priveai în alții acest lucru.Însă această credința limitativă se află și în tine și în mine și în noi TOȚI.
    Nu suntem mai presus decât popii,sfinții,pustnicii și nici mai prejos decât săracul,bogatul,tâlharul etc încât să-i coborâm pe unii și să-i ridicăm pe alții folosind cuvinte frumoase.
    Am observat că,atunci cand cineva încearca să-și spună părerea care diferă de a ta,iei comentariul și încerci să îl analizezi în așa fel încât să arăți că ești deasupra lui în cunoaștere.
    Probabil o vei face și acum...e dreptul tau, însă poate nu ar fi rău să iei in considerare și aceste cuvinte ale unui om conștient de elevul din el și să privești adânc și în tine; poate vei găsi un orgoliu mărișor mascat.

    RăspundețiȘtergere
  7. M-am căsătorit cu dragul meu soț în ultimii 12 ani fără să rămân însărcinată, iar fibromul a fost problema. Am luat diferite medicamente prescrise, dar nu am putut să le vindec, dar soțul meu era atât de încrezător în mine și mă tot încuraja că într-o zi cineva mă va numi mamă. nu s-a odihnit căutând o soluție de la diferiți medici, tot ce au putut vedea a fost o intervenție chirurgicală și mi-a fost frică de asta, o prietenă din cabinetul meu mi-a prezentat doctorul DAWN ACUNA, ea a spus că Dawn acuna a ajutat-o ​​când avea tubul blocat și a ajutat-o ​​și ea. multe dintre prietenele ei să conceapă,
    I-am scris imediat pe Whatsapp, mi-a promis ca ma ajuta dupa ce i-am explicat totul, mi-a dat niste instructiuni care am facut totul perfect conform instructiunilor, la 3 saptamani dupa tot am fost la spital si doctorul mi-a confirmat sarcina in 1 saptamana dar chiar acum am copilul meu frumos.
    *Dacă vrei să tratezi infertilitatea.
    *Daca vrei sa ramai insarcinata rapid.
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei o căsătorie pașnică.
    *Dacă doriți să tratați boala canceroasă.
    Și mulți alții îl contactează pe Dr dawn acuna pe Whatsapp:+2348032246310
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com

    RăspundețiȘtergere